1. Ön mali kontrole ilişkin işlemleri yürütmek, Üniversitemizin iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
2. Üniversitemizin görev alanına ilişkin konularda standartları hazırlamak,
3. Amaçlar ile sonuçlar arasındaki farklılığı giderici ve etkililiği artırıcı tedbirler önermek,
4. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı personelinin sürekli iyileştirme teknikleri konusunda eğitilmesini sağlamak/sağlatmak.
5. Üniversitemizin çağdaş anlayış ve tekniklere uygun olarak planlaması çalışmalarına katılmak,
6. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı personelinin, deneyimli ve nitelikli olması için gerekli çalışmaları yapmak/yaptırmak,
7. İç Kontrol İzleme ve Değerlendirme Kurulu ile İç Kontrol Koordinasyon Grubunun sekretarya hizmetlerini yürütmek,
8. Üniversitemizin Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu'nu hazırlamak,
9. Haftalık, aylık ve 3 aylık olarak hazırlanması gereken mali raporları hazırlamak,
10. Üniversitemizde göreve başlayan ve görevden ayrılan personele ilişkin veri kayıt işlemlerini yürütmek,
11. Ödeme işlemlerine ilişkin kayıt ve koordinasyon hizmetlerini yürütmek,
12. Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda rektöre ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
13. Daire başkanınca verilecek ilgili diğer görevleri yapmak.